نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

چمن حیاط یکی از عناصر زیبایی است که نگهداری و مراقبت از آن کار دشواری می‌باشد. خصوصاً اگر جزء آن دسته از افراد باشید که علاقه وافری به نگهداری از حیوانات خانگی داشته که مسلماً دیگر اثری از چمن‌های زیبا و بانشاط شما باقی نمی‌گذارند. انتخاب چمن مصنوعی مناسب حیوان خانگی نه‌تنها این موجودات را برای فعالیت آزادتر می‌نماید، بلکه صاحبان آن‌ها را نیز از صرف زمان و هزینه‌های مراقبتی می‌رهاند. ازاین‌رو کسانی که به صرفه‌جویی مالی می‌اندیشند و در کنار آن مایل‌اند محوطه سرسبزی نیز داشته باشند، این عناصر را که همیشه حتی در سرمای سخت جامه سبزشان را حفظ می‌کنند، خریده و زیبایی را به خود و اعضای خانواده‌شان تقدیم می‌کنند.

مزایای چمن مصنوعی مناسب حیوان خانگی:

شما می‌توانید با انتخاب چمن مصنوعی مناسب حیوان خانگی تمامی مزایای یک چمن واقعی ازنظر زیبایی، نشاط و طراوت را داشته باشید و علاوه بر آن نگران آبیاری، کود دهی، سم‌پاشی و ده‌ها مشغولیت دیگری که چمن‌های طبیعی برای صاحبان خود به وجود می‌آورند نباشید. از این موارد گذشته چمن‌های طبیعی همراهان خوبی نبوده و به‌محض گرم شدن یا سرمای شدید چهره زردشان را نمایان نموده و از زیبایی غیرقابل وصفشان کاسته می‌شود.

به‌راستی‌که انتخاب چمن مصنوعی مناسب حیوان خانگی برای کسانی که طرفدار حیوانات خانگی هستند این مزایا را به دنبال دارد.

  • ·         عدم انتقال آلودگی:

با انتخاب چمن مصنوعی مناسب حیوان خانگی می‌توانید تمامی سطوح حیاط، تراس، بهارخواب خود را پوشش داده و از انتقال گل، خاک، آلودگی از این فضاها به داخل منزل پیشگیری نمایید. از طرفی پاک‌سازی چمن مصنوعی بسیار راحت‌تر از کفپوش های دیگر است.

 

  • ·         عدم حفر زمین توسط حیوانات:

همیشه کسانی که با حیوانات هم‌خانه هستند و از وجود انواع چاله‌های ریزودرشت که با سرپنجه‌های قدرتمند این حیوانات حفر می‌شود، گله‌مند بوده و به دنبال راه‌حلی برای برطرف نمودن این معضل هستند. انتخاب چمن مصنوعی به علت سطح محکم و غیرقابل‌حفر، این مشکل را به‌راحتی مرتفع نموده و صاحبان را از خطر افتادن گاه و بی گاه در این چاله رهایی بخشیده است.

  • ·         عدم تجمع بیماری:

خاک و گل محل مناسبی برای تجمع انواع بیماری‌های مسری هستند با انتخاب چمن مصنوعی مناسب حیوان خانگی می‌توانید یک پوشش عالی را در جهت دور نگه‌داشتن انواع بیماری‌ها تهیه نموده و از تماس مستقیم حیوانات خود با گل‌ولای موجود در باغچه‌ها جلوگیری نمایید.

  • ·         امکان بهره‌برداری در هر شرایط جوی:

به‌محض بارش کمی باران فضای حیاط و باغچه چنان نامناسب می‌شود که دیگر امکان رفتن حیوانات خانگی به حیاط منازل یا ویلا تا چند روز غیرممکن می‌گردد، این در حالی است که چمن مصنوعی حتی در حین باران به علت زیرسازی عالی، تمیز و قابل‌استفاده بود و لذت یک پیاده‌روی را برای حیوانات و انسان‌ها فراهم می‌کند.

  • ·         حذف انواع آفت‌کش‌ها:

شما ناچارید برای مبارزه با انواع آفت‌ها و علف‌های حرز موجود در باغچه خود، به دامن علف‌کش‌ها و مواد شیمیایی پناه ببرید که این امر علاوه بر آلوده نمودن محیط‌زیست برای حیوانات نیز خطر جدی ایجاد می‌کند. در این شرایط انتخاب چمن مصنوعی مناسب حیوان خانگی نه‌تنها به نفع حیوان شما است بلکه آب، خاک و هوا را نیز از گزند این مواد شیمیایی در امان نگه می‌دارد.

منبع : https://gamantj.com/artificial-grass-for-pets/

 


:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()