نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

اگرچه همگان نصب چمن مصنوعی را به نسبت دیگر کفپوش‌ها فعالیتی آسان‌تر می‌دانند، اما به‌راستی نحوه اجرای آن اگر بر روی سطوح خاص و با برشکاری‌های پیچیده یا برای فضاهایی تخصصی در نظر گرفته شود، مسلماً آن سادگی که همگان گمان می‌کنند را نداشته و نیاز به حضور متخصصان برای اجرای بهتر به‌شدت احساس می‌شود. قابلیت‌های فراوان موجود در چمن مصنوعی باعث شده تهیه آن در مقایسه با دیگر کفپوش‌ها ارجحیت داشته و پاسخگویی به سلیقه‌های مختلف و کاهش هزینه‌های رایج دکورسازی در کنار آنها میسر شود.

در ادامه به ذکر مراحل مهم نصب چمن مصنوعی پرداخته که اگر به‌صورت دقیق اجرا شوند، طول عمر بالاتر و دوام بیشتر از مزایای ارزنده‌ای است که در قبال آن نصیب خریداران می‌شود.

نکات مهم در نصب چمن مصنوعی:

عرصه تزئینات امروزه باوجود فناوری‌ها گسترده شده و مؤلفه‌های جدید هرروز جای متریال های قدیمی را می‌گیرند و ویژگی‌ها و برتری‌هایی را به خود می‌افزایند. چمن مصنوعی نمونه‌ای مدرن و باکیفیت از نسل جدید کفپوش‌ها است که قطعاً دیگر نام‌آشنا و محبوب بسیاری است. عملیات صحیح نصب و اجرای چمن مصنوعی برای ارتقا سطح کارایی آن دارای اهمیت ویژه‌ای است که در ادامه به بررسی مراحل مختلف آن می‌پردازیم.

  1. 1.       مرحله اول: زیرسازی

زیرسازی برحسب سطحی که قرار است چمن بر روی آن نصب شود، دارای دو بخش متمایز می‌باشد. کار بر روی سطح سخت مانند بتن، آسفالت، کاشی و ... بسیار آسان است، زیرا زیرسازی خاصی در اینجا مطرح نبوده و با یک پاک‌سازی ساده و زدودن گردوغبار عمل نصب به سهولت به انجام می‌رسد. عمده کار در زمان نصب چمن مصنوعی بر روی سطوح نرم خاک و باغچه است که نیاز به زیرسازی با رعایت نکات اصولی دارد.

 

برای اجرای چمن بر روی سطوح نرم ابتدا آن را از تمامی علف‌های هرز پاک نموده و سطح را با یک‌لایه شن و ماسه ‌پوشانده و سعی می‌کنند، این لایه را به حد کافی فشرده نمایند. زمانی که مرحله فشرده‌سازی یا کامپکت به پایان رسید به سراغ پهن نمودن ژئوتکستایل می‌روند. در اینجا می‌توان گفت بیشتر مراحل زیرسازی به انتها رسیده است.

  1. 2.       مرحله دوم: برشکاری

در این مرحله باید بدانید که رول‌های چمن مصنوعی دارای استاندارد بوده و این نصاب است که با در نظر گرفتن مکان موردنظر و وجود دیوارها، لبه‌ها، پستی‌وبلندی‌ها باید برش‌هایی متناسب را از فاصله بندهای چمن ایجاد نماید تا چمن به‌طور کامل تمامی سطح را پوشش دهد.

  1. 3.       مرحله سوم: اورلب کردن

در اینجا سعی می‌شود دو لب چمن به صورتی کاملاً دقیق باهم مماس شده به‌گونه‌ای که از ایجاد تیرگی و روشنی در نقاط مختلف آن جلوگیری به عمل آید. در صورت وجود مشکل باید با کاتر به حذف قسمت‌های اضافی اقدام نمود و لبه‌ها را در کنار هم به‌خوبی جای داد. در این صورت است که اجرای چمن مصنوعی درنهایت بی‌نقص و باب میل قرار می‌گیرد.

  1. 4.       مرحله چهارم: چسب زنی:

بعدازآنکه مطمئن شدید خواب چمن مشکلی ندارد و تمامی قسمت‌ها باهم یکرنگ بوده و هم‌خوانی کامل رادارند، به چسب زنی چمن بپردازید. برای رسیدن به این منظور به ایجاد یک نوار 20 سانتی چسب آلود اقدام نموده و چمن‌ها را بر روی آن قرار می‌دهیم. بعد از گذشت زمان چسب خشک‌شده و چمن در محل موردنظر ثابت می‌شود. بسته به میزان کیفیت و مرغوبیت چسب می‌توان به پایداری و ماندگاری چمن در برابر رطوبت، گرما، فشار و ... درگذر زمان اعتماد نمود.

 

  1. 5.       مرحله پنجم: نصب نهایی

نصب نهایی باهدف محکم نمودن گوشه‌های چمن به زمین انجام می‌پذیرید. در این مرحله نصابان اطراف چمن را با چسب مخصوص یا به مدد پیچ یا میخ بر زمین چسبانده تا از سرخوردن، لغزیدن و درنهایت جابه‌جایی قطعات مختلف چمن جلوگیری نمایند و بر دوام و پایداری این کالای محبوب بی افزایند.

برای مشاهده فرآیند نصب چمن مصنوعی به اینجا https://gamantj.com/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%da%86%d9%85%d9%86-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c/ مراجعه کنید.

 

 


:: برچسب‌ها: نصب , نصب چمن مصنوعی ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1399 | نظرات ()