نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

این روزها استفاده از چمن مصنوعی با توجه به ویژگی هایی چون عدم تغییر رنگ و حفظ نشاط و شادابی و همچنین برخورداری از دوام بالا بسیار متداول شده است و در محیط­های مختلفی چون منازل، محیط­های کاری، مهدکودک­ها، فضاهای ورزشی و... از این نوع پوشش بهره گرفته می­شود.

از دیگر مزایای چمن های مصنوعی می­توان به عدم نیاز به هرس کردن چمن­ ها و گرفتن علف­های هرز، عدم نیاز به کوددهی و آبیاری اشاره نمود. این موارد باعث شده است که چمن مصنوعی به یکی از مقرون صرفه ترین گزینه­ها جهت نصب در محیط­های گوناگون به شمار آید.

اگر چه چمن­های مصنوعی از نصب راحتی برخوردار می­باشند اما برای این که دوام آن ها را افزایش داد و از طرفی ظاهر آن­ ها همواره تمیز و مرتب باشد رعایت نکاتی شرط است:

  • ·        به طور مرتب اقدام به تمیز کردن چمن مصنوعی نمایید

یکی از موثرترین مواردی که به تمیز نگه داشتن چمن مصنوعی کمک خواهد نمود تمیز کاری آن به صورت روتین است. برای تمیز کردن روتین چمن مصنوعی به برس کشی چمن مصنوعی خود با جارو یا چنگک بپردازید، آن را از هر نوع برگ و خرده آشغالی پاک کنید، علف­های بین سطح چمن را جدا نمایید و برای پر شدن بافت چمن مصنوعی نیز از شن سیلیکا استفاده کنید.

  • ·        کثیفی­ها و لکه­ ها را از سطح چمن مصنوعی پاک کنید

اگر چمن مصنوعی شما لکه گرفته است می­توانید به کمک یک سطل مخلوط آب و پاک کننده، حوله کاغذی، اسفنج یا پارچه نرم این لکه­ها را پاک کنید. بهتر است برای پاک کردن لکه­ ها حوله را با مخلوط مایع و آب خیس کرده و آن را روی لکه گذاشته و بردارید. این کار در مقایسه با مالیدن محکم حوله روی چمن مصنوعی نتیجه مطلوب تری خواهد داشت.

در صورتی که لکه مورد نظر لکه قهوه یا بستنی است توصیه می­شود مخلوطی از یک پیمانه آب و یک قاشق چای خوری مایع پاک کننده تهیه کرده و اسفنج یا پارچه ای نم دار از این مواد را روی لکه مورد نظر بکشید.

حال به کمک شیلنگ آبی به آب پاشی چمن پرداخته و این کار را تا جایی ادامه داده که مطمئن گردید که مایع به خوبی از روی چمن برداشته شده است.

چنانچه لکه به وجود آمده ناشی از ادرار و فضولات حیوانات خانوادگی است با آب ولرم می­توانید آن را پاک کنید و پس از آن از ترکیب پاک کننده و آب ذکر شده در بالا را روی چمن بکشید و در همان حین به آبکشی ناحیه مورد نظر پرداخته تا مایع شوینده از روی سطح چمن پاک شود.

  • ·        یخ و برف ریخته شده روی چمن مصنوعی را پاک کنید

به عنوان اولین قدم جهت برف روبی چمن مصنوعی از پارویی پلاستیکی استفاده کنید. اول از همه  اجازه دهید که به طور طبیعی یخ های موجود بر روی سطح چمن مصنوعی آب شوند. در چمن مصنوعی منافذی به منظور خروج رطوبت و آب از سطح چمن مصنوعی تعبیه شده است اما چنانچه برای خروج این آب از روی سطح چمن عجله دارید ابتدا برف­ها را با برس به گوشه ای کشانده و پس از آن با پاروی پلاستیکی آن ها را بردارید. در نظر داشته باشید که استفاده از پاروی فلزی باعث آسیب دیدگی چمن مصنوعی خواهد شد لذا حتما از پاروی پلاستیکی استفاده نمایید.

 استفاده از نمک نیز به منظور آب کردن برف سبب خواهد شد که چمن مصنوعی آسیب ببیند.

به کمک این روش­های ساده می­توان به راحتی همواره چمن مصنوعی خود را تمییز نگه کرده و دوام آن را افزایش داد. این مطلب برگرفته از سایت https://gamantj.com است.



:: برچسب‌ها: چمن مصنوعی , نگهداری چمن مصنوعی ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

برای زیباتر به نظر رسیدن یک فضا، انتخاب یک کفشپوش مناسب می تواند بسیار تاثیرگذار واقع شود. در رابطه با محیط های اداری با توجه به کم بودن وسایل تزئینی و دکوری به کار رفته، کفپوش ها از اهمیت بالاتری برخوردار خواهند بود. اما خرید موکت اداری نیز مانند خرید هر وسیله دیگری نیازمند در نظر گیری یک سری از نکات می باشد.

 

تولید موکت اداری در دو نوع رول و تایل انجام می شود. نمونه تایل موکت های اداری با توجه به حالت مدرنی که داشته و نیز برخورداری از نصب و طراحی متنوع دارای طرفداران بیشتری می باشد.

 

نکاتی برای انتخاب موکت اداری مناسب

 

به منظور پوشاندن کف ساختمان های اداری موکت تایل به نوعی یکی از خاص ترین و منحصر به فرد ترین گزینه ها به شمار می آید. از مهم ترین ویژگی های تایل های کفپوش می توان به نصب آسان و سریع و نیز قابلیت جابجایی اشاره نمود.  تنوع رنگ و طرح این نوع پوشش به شما این امکان را خواهد داد تا بسته به فضای مورد نظر بهترین گزینه را انتخاب نمایید. اما برای داشتن انتخابی مناسب در زمینه خرید موکت اداری نیاز است که نکاتی را در این زمینه مدنظر قرار داد:

 

  • ·        دوام موکت اداری

 

با توجه به شلوغی و رفت و آمد زیاد در ساختمان های اداری نیاز است که به عنوان اولین قدم از کیفیت و دوام موکت اداری اطمینان پیدا کنید. این را باید در نظر داشت که تعویض کفپوش ها علاوه بر آن که هزینه هایی را در بر خواهد داشت سبب اختلال در روال عادی شرکت نیز می گردد. لذا بهترین کار این است که در همان ابتدا به دنبال موکتی بروید که دارای ضریب سایش بالایی باشد و خیلی سریع دچار ساییدگی نشود.

البته در رابطه با میزان دوام موکت نوع و کاربرد آن نیز ملاک خواهد بود، به عنوان نمونه شما نمی توانید از یک موکت پرز بلند برای راهروی اداره استفاده نمایید. لذا توجه به کاربرد موکت نیز به انتخاب هر چه بهتر شما کمک خواهد نمود.

 

  • ·        بکینگ موکت اداری

 

منظور از بکینگ در واقع لایه زیرین موکت می باشد که به طور معمول در زمان خرید نادیده گرفته خواهد شد. اگر چه به طور معمول افراد در زمان خرید موکت اداری تنها به رنگ موکت و هماهنگی آن با دکوراسیون توجه خواهند نمود اما واقعیت آن است که بکینگ نیز به میزان رنگ و هارمونی و حتی بیشتر از آن مهم خواهد بود. در واقع دوام و کیفیت موکت وابسته به بخش زیرین و بکینگ می باشد. هر چه ضخامت و کیفیت لایه زیرین موکت بیشتر باشد به طبع دوام موکت نیز افزایش پیدا خواهد نمود.

 

  • ·        قیمت موکت اداری

قیمت نیز یکی دیگر از فاکتورهای قابل توجه در زمان خرید موکت اداری است. در خیلی از مواقع افراد به منظور کاهش هزینه های پیش روی خود دست به خرید موکت هایی بی کیفیت خواهند زد این در حالی است که یک موکت اداری بی کیفیت خیلی زود ظاهر و دوام اولیه خود را از دست خواهد داد و شما به ناچار بایستی هزینه ای را برای تعویض آن پرداخت نمایید.

اما در این بین راهکارهایی برای کاهش هزینه خرید موکت اداری وجود خواهد داشت که یکی از آن ها خرید از از فروشگاه هایی است که محصول را از تولیدکننده به صورت بی واسطه دریافت خواهند نمود. با این کار هزینه های بسیاری از میان برداشته می شود.

برای مشاهده موارد بیشتر کلیک کنید.

 


:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()