نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

ترجمه مستقیم از انگلیسی ماهیت فن آوری را به بهترین روش ممکن توضیح می دهد: اساس نه با یک موضوع ، بلکه با بسته نرم افزاری است. از مش متراکم یا بوم سخت به عنوان پایه استفاده می شود. در سمت عقب ، شمع چسبانده می شود ، و سپس یک بستر (لاتکس یا هیدروبوندی) به پایه متصل می شود.
در طول دوخت دوخت ، حلقه ها تشکیل می شود ، تعداد زیادی حلقه - آنها یا بریده می شوند یا سالم می مانند ، و یک قیمت موکت تافتینگ حلقه ای پیدا می کنند. ترکیب شمع بریده شده و حلقه ها در حال حاضر الگوی اصلی ایجاد می کند ، اما این کمترین حد ممکن است - استفاده از تافتینگ چند وجهی است


تافت زدن ماشین

آقای کابل ، مهندس آمریکایی ، مخترع تافتینگ محسوب می شود. با این حال ، او تافت زدن را اختراع نکرد ، بلکه دستگاهی است که بسته های پیچ خورده کاموا را در تار محکم می کند. تجهیزات (مکانیزم ماشین نزدیک ترین ماشین چرخ خیاطی است) ، مجهز به سوزن و قلاب های زیادی ، به سرعت و با دقت کار می کردند ، که باعث می شد قالیبافی ، به یک صنعت تبدیل شود - موکت ها ارزان و مقرون به صرفه می شوند. و تافتینگ دستی هر دو قبل از اختراع دستگاه وجود داشته و به حیات خود ادامه داده و در شرق بسیار مورد تقاضا بوده است.

تافت زدن دستی

مزیت اصلی فناوری تافتینگ دستی ، امکانات بی پایان آن است: هر شکل ، هر ماده ، هر اندازه ، نقاشی با هر پیچیدگی. حتی می توانید یک پرتره ببافید و آن را سه بعدی کنید. شما می توانید قسمتهایی از موکتهای مختلف را ترکیب کنید و از مواد دیگر - چرم ، فلز ، چوب ، کریستال های تزئینی و غیره درج کنید.

موکت ها از پشم طبیعی ، ابریشم ، پنبه ، ویسکوز ، اکریلیک ، بامبو بافته می شوند. گاهی اوقات مواد با هم ترکیب می شوند. از نخ هایی با ضخامت های مختلف استفاده می شود. با استفاده از یک موی هنری برجسته و گرد ، توده ای از ارتفاع های مختلف ، یک اثر سه بعدی حاصل می شود - به اصطلاح موکت های برجسته به دست می آیند. ارتفاع شمع از 5 تا 45 میلی متر متغیر است. طولانی ترین آن در موکتهای Shaggy است.

تافتینگ دستی فناوری است که به شما امکان می دهد موکت های منحصر به فردی ایجاد کنید. در همان زمان ، مدل می تواند با فضای داخلی هم پوشانی داشته باشد ، با آن ادغام شود ، یک طرح رنگی را با منسوجات یا کاغذ دیواری ترکیب کند ، یا اگر بتواند مسلط باشد ، در صورت وجود موکت روی منزل ، مرکز فضا باشد یا "پنجره ای به سمت ناشناخته" باشد. دیوار می توانید قالب سقف را کپی کنید (نوعی پرهیز ایجاد کنید) و آن را حجیم کنید. شما می توانید کارهای زیادی انجام دهید - تقریباً همه کارها.

انواع مدل موهای موکت تافته

59ae94dd46996a95ec709-d93b-44e9-829f-db8

تقسیم به انواع برش موکت مشروط است ، زیرا هیچ چیز مانع از ترکیب ، جستجو و ایجاد چیز جدید نمی شود. به طور سنتی استفاده می شود:

نقش برجسته ،

● گرد ،

● روی یک توده از ارتفاعات مختلف گرد شده ،

● U شکل ،

● مرزی

 یک مدل موی مجعد حتی از یک موکت منگوله ای تک رنگ - یک اثر هنری ، یک مبلمان شیک ، یک تسکین دهنده و حجیم می کند.

تکنیک اپلیک

این روش شامل اتصال چند قطعه برش خورده از یک موکت پرزدار در یک پشت است. این است که چگونه اشکال عجیب و غریب به دست می آید. در این روش می توان از موکتهای آماده بخش بازار انبوه استفاده کرد ، که به طور قابل توجهی هزینه تمام شده محصول را کاهش می دهد ، بدون اینکه به هیچ وجه عملکرد تزئینی آن تأثیر بگذارد.

اجرای پروژه های با بودجه کم مورد نیاز والدین است - موکت کودکان برای طول عمر طراحی نشده است. سن آن کوتاه است ، بنابراین ، ادعا می شود مواد ، مقاومت آنها بسیار کمتر است. موارد اصلی پاکیزگی زیست محیطی و ضد آلرژی است. مقاومت در برابر سایش ، مقاومت ، پایداری رنگ نقش مهمی ندارد.

پیشنها می کنیم که انواع موکت مناسب برای دکوراسیون داخلی شرکت را بخوانید

مرجع تاریخی

هزاره ها ، سن تقریبی تاریخ موکت ها است. قدیمی ترین نمونه برجای مانده (چرت ، در آلتای یافت شده) مربوط به قرن 5 قبل از میلاد است. اگر امروز موکت عملکرد سودمندانه ای را انجام نمی دهد ، یک بار از سرما محافظت می کند. موکت علاوه بر مفید بودن ، گواه ثروت صاحب آن بود.

ویژگی های تزئینی موکت ها تقاضا کمتر عملی نیست - در قرن 16th-11th. قبل از میلاد نقاشی های کامل بافته شده بود. تصاویر این نقاشی ها در مقبره توتموز چهارم یافت شد. نقاشی دیواری در بنی حسن (قرن 10 قبل از میلاد) موکت را به تصویر نمی کشد ، بلکه روند ساخت آن را نشان می دهد.

جالب ترین عملکرد یک قیمت موکت طرح دار باستانی برای یک فرد مدرن یک حامل اطلاعات است. شاهکارهای قالی بافی را می توان مانند کتاب خواند - آنها شامل کل تاریخ زمین و افسانه های مربوط به جهان است. در ابتدا ، اسبها و شترها روی موکتها راه می رفتند ، پرندگان پرواز می کردند ، مردم به دنبال کار خود بودند. اسلام اوضاع را تغییر داد - به دلیل ممنوعیت به تصویر کشیدن موجودات زنده ، موکت ها پر از گل و تزئینات انتزاعی بود که برخی از آنها قرآن را به تصویر می کشید. یک مبتدی آهنگی درباره جهان را در یک موکت ایرانی می بیند.

 ادای احترام به دلیل گرانی موکت ها را شامل می شد. امروز با تلاش و کوشش دستی ، سطح قیمت را بالا نگه می دارد.

منبع : lekover



:: موضوعات مرتبط: موکت , ,
:: برچسب‌ها: موکت , موکت تافتینگ , موکت طرح دار , خرید موکت , قیمت موکت ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

اصطلاح "کفپوش" به سطح محصور کننده پایین فضاهای داخل ساختمان گفته می شود. این ممکن است بخشی از ساختار کف باشد ، مانند سطح بالایی دال بتونی یا تخته کف ، اما به طور معمول یک پوشش دائمی است که روی کف قرار گرفته است. همچنین می توان از "کفپوش" برای توصیف روند روکش مواد کف استفاده کرد.

در خبرنامه ثبت نام کنید CTA.png

طیف گسترده ای از مواد کفپوش موجود است:

الوار
کفپوش الوار 270.jpg

با توجه به اینکه هر قطعه متفاوت است ، زیبایی منحصر به فرد چوب یکی از جذاب ترین موارد استفاده آن به عنوان انواع کفپوش ساختمان است. همچنین می تواند بسیار مقاوم باشد گرچه ممکن است خراشیده شود و مستعد حرکت است. از آنجا که الوار نمناک (مانند اسفنج) است ، می تواند برای استفاده در اتاق هایی که ممکن است در معرض رطوبت یا رطوبت قرار بگیرند نامناسب باشد ، اگرچه درمان الوار می تواند آن را در برابر رطوبت مقاوم کند.

چندین گزینه برای اتمام چوب وجود دارد ، مانند موم ، روغن یا لاک. دو نوع اصلی کفپوش چوبی:

جامد: هر تخته از یک تکه چوب ساخته می شود ، ضخامت آن معمولاً 18-20 میلی متر است که معمولاً با استفاده از زبانه و شیار نصب می شود.
مهندسی شده: هر تخته از سه یا چهار لایه الوار چند لایه تشکیل شده است که در زاویه های راست توسط چسب به هم چسبیده و یک تخته به ضخامت حدود 14 میلی متر ایجاد می کند.
ورقه ورقه
Laminate270.jpg

کفپوش لمینت یک تخته فیبرکرده فشرده است که با تصویری از ماده ای مانند الوار ، سنگ ، کاشی و غیره پوشانده شده و سپس از آن یک پوشش محافظتی داده می شود. ورقه ورقه ها می توانند برای اتاقهایی مناسب باشند که مایلند از زیبایی کف طبیعی "اما با هزینه کمتری" ، با نصب آسانتر و بدون آسیب دیدن در اثر خراش ، بهره مند شوند. لمینت های مرغوب با دوام هستند و ممکن است 20 سال گارانتی داشته باشند. آنها به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و ممکن است با گرمایش زیر کف نصب شوند.

برای اطلاعات بیشتر ، به کفپوش لمینت مراجعه کنید.

وینیل
Vinylfloor270.jpg

کفپوش وینیل را می توان بصورت رول یا کاشی تهیه کرد و به طور کلی با چسب زدن ثابت می شود. می توان آن را در طیف وسیعی از رنگها و پروفیل ها تولید کرد (به عنوان مثال خالص) و مانند کفپوش لمینت می تواند ظاهر مواد دیگر را شبیه سازی کند.

از مزایای استفاده از کفپوش وینیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

با دوام است
نگهداری و تمیز نگه داشتن آن آسان است.
قادر است بدون کمانش خیس شود و آن را برای استفاده در حمام ، آشپزخانه و غیره مناسب کند.
نصب آن آسان است.
می تواند نسبتاً ارزان باشد.
برای اطلاعات بیشتر ، به اینجا مراجعه کنید.

بامبو
این چمن به جای چوب ، چوبی است که به یک ماده کف فشرده شده و روی آن میخ زده یا بهم چسبانده شده است. این مزیت این است که یک منبع تجدید پذیر و ضد آب است.

برای اطلاعات بیشتر به کفپوش بامبو مراجعه کنید.

چوب پنبه
چوب پنبه نوعی ماده مقاوم در برابر آب و تجدید پذیر است که برای طیف وسیعی از فضاها از جمله زیر زمین و تاسیسات حمام مناسب است. چوب پنبه را می توان به همان روش ورقه ورقه ها با هم کلیک کرد یا می توان آن را چسب زد. کف چوب پنبه گرم و انعطاف پذیر است اگرچه به راحتی توسط اشیا sharp تیز آسیب می بیند.

برای اطلاعات بیشتر ، به کفپوش چوب پنبه مراجعه کنید.

کاشی (چینی یا سرامیک)
گزینه های زیادی از نظر رنگ ، بافت ، شکل و پایان کاشی ها وجود دارد. به دلیل سختی آنها خراشیدن یا فرورفتگی آنها دشوار است و همچنین برای محیط های مرطوب مناسب است. با این وجود ، نصب آنها دشوار است و در صورت عدم پشتیبانی از زیر کاشی ها ، می توانند خراب شوند.

برای اطلاعات بیشتر ، به چینی مراجعه کنید.

کاشی (سنگ طبیعی)
اینها به طور کلی گرانتر از گزینه های چینی یا سرامیک هستند ، اما از نظر زیبایی نیز می توانند خوشایندتر باشند. آنها هنگام نصب باید به درستی آب بندی شوند ، فرایندی که برای محافظت از کاشی ها به تکرار آن احتیاج دارد.

موکت
موکت از یک لایه فوقانی شمع ساخته شده است که به پشتی متصل شده است. این شمع معمولاً پشم یا الیافی از قبیل نایلون ، پلی استر یا پلی پروپیلن است که پس از چرخاندن بهم به صورت دسته ای یا بافته شدن ، عملیات حرارتی انجام می شود. انواع مختلفی از بافت ، سبک و رنگ در دسترس است و به طور کلی موکت هم بادوام است و هم نگهداری آن آسان است. موکت همچنین از نظر گرما و صدا دارای خاصیت عایق است. با این وجود موکت ها به راحتی می توانند لک بزنند و در اثر آب و نم می توانند آسیب ببینند.

برای اطلاعات بیشتر ، به انواع موکت مراجعه کنید.

لاستیک
کفپوش لاستیکی از مواد طبیعی یا مصنوعی ، از جمله لاستیک های لاستیکی بازیافتی ساخته شده است. این طبقه بندی به عنوان نوعی کفپوش انعطاف پذیر طبقه بندی می شود ، زیرا از ویژگی های خاصیت ارتجاعی یا "گزاف گویی" برخوردار است. این امر همچنین آن را برای کف رقص ، رستوران ها یا سایر مناطق پر رفت و آمد که در آنها خستگی و لغزش پا ایجاد می شود ، مناسب می کند.

کفپوش لاستیکی نیز در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب برای تاسیسات خانگی است. این ماده برای اتاق های بازی کودکان ، دوش و حمام ، گاراژها ، سالن های بدنسازی خانگی و سایر برنامه هایی که به مقاومت در برابر رطوبت و لکه ، جذب صدا ، دوام ، کشش و ثبات دما نیاز دارند ، استفاده می شود.

برای اطلاعات بیشتر ، به کفپوش لاستیکی مراجعه کنید.

کفهای ریخته شده (آسفالت ماستیک و پلیمری)
کف آسفالت و پلاستیک ماستیک به صورت مایعات ریخته می شود و در سطح مختلف پخش می شود

سخت شود و درمان شود. این باعث ایجاد یک پایان بدون درز می شود. در حالی که گزینه های کفپوش آسفالت و پلیمر به خصوص معمول نیستند ، اما هم در کاربردهای تجاری (به ویژه صنعتی) و هم در خانگی که حفاظت از آب و دوام آنها از اولویت های بالایی هستند ، دارای مزایایی هستند.

برای اطلاعات بیشتر ، به کفپوش آسفالت Mastic و کفپوش Polymeric مراجعه کنید.

کفپوش داخلی
معمولاً نصب کفپوش های خانگی به صورت اتاق به اتاق بیشتر از استفاده از یک ماده در کل است. اتاق های مختلف الزامات متفاوتی از کفپوش خود دارند.

اتاق خواب: محبوب ترین انتخاب موکت است ، اگرچه چوب ، لمینت یا وینیل مناسب هستند.
آشپزخانه: وینیل یک انتخاب محبوب است زیرا تحت تأثیر آب قرار نمی گیرد ، به راحتی تمیز می شود و از دوام بالایی برخوردار است. کاشی و کف لمینت نیز گزینه هایی هستند.
اتاق استراحت / اتاق ناهارخوری: تصمیم کفپوش به دلیل اینکه انواع کف مناسب هستند ، به دلخواه زیبایی نخواهد بود.
فرود / پله: اکثر مناطق طبقه بالا موکت شده است زیرا به احتمال زیاد سرنشینان بدون کفش در اطراف قدم می زنند و کف سخت تر می تواند پر سر و صدا باشد.
حمام / مناطق مرطوب: الوارهای تصفیه نشده برای این اتاق ها نامناسب است و موکت ها می توانند مرطوب و غیر بهداشتی شوند. وینیل و کاشی ایده آل هستند زیرا تحت تأثیر آب نیستند و حداقل نیاز به نگهداری دارند. وینیل با کیفیت خوب با درجه R10 در برابر لغزش مقاوم است و بنابراین برای اتاق های مرطوب ایده آل است.
کفپوش تجاری
متداول ترین انواع کفپوش های مورد استفاده در ساختمان های تجاری عبارتند از:

وینیل
نگهداری آسان است و بر خلاف کف کاشی ، هیچگونه تزریق دخیل نیست. این به این معنی است که از نظر حفظ سطح بهداشت ، انتخاب خوب آن برای بیمارستان ها ، خانه های مراقبت و غیره خوب است. به دلیل کیفیت سخت پوشیدن وینیل ، می تواند مقدار زیادی از ترافیک پا را تحمل کند ، و آن را برای طیف گسترده ای از محیط های تجاری مناسب می کند.

کفپوش ایمنی
این نوعی کفپوش انعطاف پذیر ، سنگین ، وینیل یا لاستیک با درجه بالا با دانه های مقاوم در برابر لغزش است. برای بسیاری از صنایع برای ایجاد یک محیط کار ایمن ضروری است. نگهداری و تمیز نگه داشتن این کفپوش آسان است. از آنجا که شایعترین علت صدمات در محل کار لغزش ، مسافرت و زمین خوردن است ، کیفیت مقاوم در برابر لغزش کفپوش آن را برای بسیاری از محیطهای محل کار مناسب می کند.

موکتهای تجاری و کاشی کاری موکت
به دلیل کیفیت زیبایی که می توان به دست آورد ، این مشاغل در بسیاری از مشاغل محبوب هستند. کاشی های موکت در ادارات معمول است زیرا به جای تخمگذار نقش بزرگی از موکت ، می توان کاشی های جداگانه را در صورت لزوم ریخته و جدا کرد ، این امر باعث انعطاف پذیری ، دسترسی به کف های بلند شده و صرفه جویی در هزینه ها می شود.

منبع : https://www.designingbuildings.co.uk/wiki/Types_of_flooring



:: موضوعات مرتبط: کفپوش , ,
:: برچسب‌ها: کفپوش , کفپوش ساختمان , انواع کفپوش ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

PVC ، نوعی وینیل ، یک گزینه عالی برای کفپوش برای کسانی است که ظاهری زیبا و بادوام و مقرون به صرفه دارند. کفپوش پی وی سی در برابر آب نیز مقاوم است ، و این انتخاب واضحی برای هر اتاقی است که از وان آبگرم ، استخر یا گاراژ جابجا می شود. کفپوش پی وی سی معمولاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری طولانی سالها ادامه خواهد داشت. از همه بهتر ، بیشتر PVC چسب است که امکان نصب یک نفره و آماده سازی کف زیرین را بسیار کم است.

اندازه گیری نوار ساخت و ساز در کف چوبی
نحوه نصب کفپوش پی وی سی
اعتبار تصویر: andreygonchar / iStock / GettyImages
ویدیوی روز

آماده شدن برای نصب کفپوش pvc تمام کفپوشهای پلی وینیل دارای شرایط اولیه آماده سازی یکسان هستند. قبل از شروع ، باید محل نصب را با دقت جارو کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام آلودگی سست از بین رفته است. سپس ، زمین را با تمیز کننده خنثی کننده pH پاک کنید. یا می توانید این را بسازید یا آن را از اکثر فروشگاه های بزرگ جعبه خریداری کنید. بعد ، شما باید کف را خشک کنید. هنگام خشک شدن مراقب باشید که حوله تمیز باشد و هیچ زباله ای باقی نماند.

پس از تمیز و خشک شدن کف ، از صاف بودن محل اطمینان حاصل کنید. بهتر است از یک سطح استفاده کنید تا بتوانید مناطقی را که خیلی زیاد یا کم هستند علامت گذاری کنید. اگر قرار است کف با کاشی ساخته شود ، اطمینان از تراز بودن آن برای کاهش خطر رانش کاشی با گذشت زمان بسیار مهم است.

برای یکنواخت کردن کف ، ممکن است مجبور شوید از چرخ یا سنباده استفاده کنید. به شما این امکان را می دهد که مناطق مرتفع را صاف کنید. هنگامی که این قله ها را پایین آوردید ، آنها را با سطح خود دوباره بررسی کنید. پس از جارو کشیدن و پاک کردن کف مجدداً ، می توانید قسمتهای پایین کف را با ترکیبات خود ترازسازی پر کنید ، که می توانید آنها را از فروشگاه سخت افزار محلی خود خریداری کنید.

طبقه را آماده کنید
ایجاد مارک با گچ بهترین راه برای اطمینان از کار با یک سطح متعادل و یکنواخت است. با استفاده از گچ مرکز اتاق را مشخص کنید. خطوط مرکزی خود را از دیوارهای مخالف اندازه بگیرید تا وسط واقعی کف را پیدا کنید. برای ترسیم خطوط خود می توانید از رشته ای استفاده کنید که با گچ پوشانده شده است. رشته را به کف خود بکشید تا خطوط مستقیم ایجاد شود.

نصب کفپوش تخته وینیل
کف تخته وینیل بجای رول در قسمتهایی قرار می گیرد. از مرکز اتاق شروع کنید ، کف خود را بالا ببرید و هر قطعه را با احتیاط بگذارید. بعد از هر ردیف کفپوش کامل ، ممکن است بخواهید کف را دوباره اندازه بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که هنوز به درستی صف کشیده اید. این کار را تا زمانی که پوشش زیر کف را تمام کنید ادامه دهید.

نصب کف کاشی وینیل
دقیقاً مانند کف تخته ، کف کاشی وینیل را از وسط اتاق قرار دهید. قبل از اینکه کاشی ها را بچرخانید ، با استفاده از خط گچ خود به عنوان راهنما ، پشت هر قسمت را بردارید. قبل از بازگشت خطوط مرکزی را کاملاً از دیواری به دیواره دیگر بپوشانید تا فرآیند آن طرف خط تکرار شود.

برای اطلاعات بیشتر به کفپوش رولی بخریم یا پی وی سی مراجعه کنید.

در حالی که به صورت نواری کار می کنید ، اطمینان حاصل کنید که محکم در برابر یکدیگر قرار گرفته اند. اگر کاشی طرح دار دارید ، بهتر است قبل از برداشتن تکیه گاه کف ، کاشی های خود را ورق بزنید. با استفاده از چاقوی کمکی ، هر جایی را که به زمین متصل هستید ، مانند جزیره مرکزی ، سینک یا دوش ، برش دهید. فاصله کمی (تا 1/8 اینچ) از دیوار را حفظ کنید تا کاشی گسترش یابد.

ورق وینیل کف و بتن
هنگام قرار دادن زیرسازی کفپوش pvc ، اقدامات احتیاطی بیشتری را برای اطمینان از تمیز و خشک بودن کف کف انجام دهید. برای اطمینان از سطح یکسان ، هرگونه ترک را پر کنید و بسیار مراقب باشید که قبل از نصب رطوبت از بین برود. پس از انجام این کار ، می توانید مراحل مشابه را برای نصب هر نوع کف دیگر دنبال کنید. 

منبع



:: موضوعات مرتبط: کفپوش , ,
:: برچسب‌ها: نصب کفپوش , کفپوش , زیرسازی کفپوش ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

ماهیت کودک این است که شیطان و بازیگوش باشد و این نگرانی که ممکن است به کودک عزیزم در هنگام بازی و فعالیت آسیب وارد شود، هیچ وقت یک مادر را رها نمی کند. اما دکوراسیون حتی در این گونه مسائل هم می تواند به کمک شما بیاید. کافی است با ترفندهای دکوراسیونی مختلف آشنا شوید و به وسیله آن ها؛ از آسیب دیدن کودک عزیزتان هنگام بازی جلوگیری کنید. اگر می خواهید با این ترفندها آشنا شوید بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

کفپوش مناسب اتاق کودک حتما شما هم می دانید که بیشتر آسیبی که به کودکان وارد می شود ناشی از زمین خوردن آن ها است. اما اگر فضایی که کودک در آن ها حضور دارد، دارای کفپوش مناسب و ایمن برای کودک باشد این آسیب ها به حداقل خود می رسد. به همین خاطر ما هم تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به شما کفپوش های مناسب برای کودکان را معرفی کنیم. این کفپوش ها می توانند در هر کدام از فضاهای داخلی خانه شما اجرا شوند، اتاق نشیمن یا اتاق کودک فرقی نمی کند.

کفپوش های امن اتاق کودکان,مناسب ترین کفپوش های اتاق کودکان
موکت ها با پرزهای بلند یکی از ایمن ترین کفپوش ها برای کودکان هستند

موکت هایی با پرزهای بلند برای اتاق کودکموکت ها یکی از ایمن ترین کفپوش ها برای کودکان هستند، مخصوصا اگر از نوع موکت هایی با پرزهای بلند انتخاب شوند. با خرید موکت پرز بلند شدت ضربه ها را به خوبی مهار می کنند و به دلیل بافت نرم و لطیف شان باعث جلوگیری از آسیب دیدن کودک دلبند شما می شوند. مطلب موکت و تاثیر شگفت انگیز آن در دکوراسیون داخلی شما را بیشتر با این کفپوش آشنا می کند.

کفپوش چوبی برای اتاق کودک,امن ترین کفپوش ها
برای فضای اتاق کودک کفپوش مناسب و ایمنی را برای جلوگیری از آسیب های کودک انتخاب کنید

اگر فکر می کنید که موکت ها ظاهری یک دست و یکنواخت دارند و می توانید برای تزیین آن ها اقدام کنید. مثلا می توانید یک فرش کوچک را روی قسمت از موکت ها بیاندازید و یا این که موکتی با رنگ دیگری تهیه کنید آن ها را به اشکال مختلف مثل دایره، قلب و یا هر شکل دیگری برش دهید و آن ها را روی موکت زیرین بچینید.
 
کفپوش های تاتامی مناسب اتاق کودکان, دکوراسیون اتاق کودک به سبک مدرن
برای تزیین موکت می توانید از فرش یا یک موکت به رنگ دیگر استفاده کنید


استفاده از تاتامی به عنوان کفپوش اتاق کودکتاتامی ها هم یکی دیگر از کفپوش هایی هستند که برای اتاق کودک و یا فضاهایی که کودکان از آن ها استفاده می کنند، بسیار مناسب است. تاتامی ها بافتی نرم دارند، تنوع رنگ آن ها را تبدیل به کفپوش هایی جذاب کرده است. تاتامی ها کاملا ضد حساسیت بوده و برای پوست لطیف کودکان مشکلی ایجاد نمی کنند. معمولا این تاتامی ها به صورت تایل های مربعی شکل و در ابعاد مختلف وجود دارند.کفپوش های تاتامی کاملا ضد حساسیت بوده و برای پوست لطیف کودکان مشکلی ایجاد نمی کنند

استفاده از تاتامی ها در فضاهای مختلف خانهتاتامی ها را می توان در فضاهای مختلفی استفاده کرد، حتی در فضاهای خیس مانند سرویس های بهداشتی. این نوع کفپوش ها خاصیت ضد آب دارند و اگر بنا به اتفاق روی آن ها آبی ریخته شود به راحتی و با یک دستمال پاک و تمیز می شود.
 
مناسب ترین کفپوش های اتاق کودکان, کفپوش های امن اتاق کودکان
کفپوش های تاتامی ها را می توان در فضاهای مختلفی مانند سرویس های بهداشتی استفاده کردتبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات


فرش هایی با بافت نرم برای اتاق کودکبرای اتاق کودک عزیزتان می توانید از فرش هایی با بافت نرم هم استفاده کنید. این نوع فرش ها به دلیل بلند بودن ارتفاع تارهای شان می توانند برای کودکان ایمن باشند. از طرفی سایه روشن هایی که به دلیل بلند بودن این تارها روی فرش ایجاد می شود می تواند به جذابیت دکوراسیون داخلی اتاق کودک تان کمک کند.
 
امن ترین کفپوش ها,کفپوش های امن اتاق کودکانکف اتاق کودک تان را رنگ بزنیدشما می توانید از رنگ ها برای پوشاندن کف اتاق کودک تان استفاده کنید. این رنگ ها می توانند تا حدودی سختی کف را از بین ببرند و به دکوراسیون کلی اتاق هم جلوه ای خاص ببخشند.
 
موکت های مناسب اتاق کودک, کفپوش های تاتامی مناسب اتاق کودکان
شما می توانید از رنگ ها برای پوشاندن کف اتاق کودک تان استفاده کنید


انواع کفپوش های چوبی برای اتاق کودکان گر کودک تان از آن سن شیطنتی که باید مدام مراقبش باشید گذر کرده است، می توانید در مورد کفپوش اتاق شان کمی نرم تر برخورد کنید و آن سخت گیری اولیه را کنار بگذارید، به طور مثال می توانید از پارکت های چوبی استفاده کنید و آن ها را با فرش های زیبا بپوشانید.
 
دکوراسیون اتاق کودک به سبک مدرن,دکوراسیون کفپوش
اگر سن شیطنت فرزندتان تمام شده است می توانید از کفپوش های چوبی استفاده کنید

منبع



:: موضوعات مرتبط: کفپوش , ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

راهنمای انتخاب موکت برای اتاق خواب

چه چیزی بهتر از بیدار شدن در یک صبح سرد زمستان و قرار دادن پاهایتان روی یک موکت گرم و مخملی است؟ خوب ، خرید موکت اتاق خواب فقط یک "موضوع احساسی" نیستند ، اما مبلمان فوق العاده مفیدی و کاربردی هستند. چگونه آنها را انتخاب کنیم؟ اشکال و اندازه های بسیاری وجود دارد که با رنگ ها و مواد مختلف ساخته شده اند. ارزیابی هر جزئیات برای اطمینان از انطباق آنها با محل خواب و کمک به افزایش آن از نظر زیبایی و راحتی بسیار ضروری خواهد بود. برای گره گشایی از بسیاری از راه حل های موجود ، متخصصان Westwing این راهنمای ساده و پر از نکات مفید را ایجاد کرده اند.

نحوه انتخاب اندازه مناسب

در تفکر در مورد چگونگی قرار دادن موکت در اتاق خواب ، نقطه شروع اندازه اتاق خواهد بود. موکت باید متناسب با محیط باشد و از نظر بصری باید احساس تعادل و هماهنگی با سایر اجزای موجود در فضا را بیان کند.

 

اندازه گیری دو برابر تخت تقریباً 180 در 200 سانتی متر است. در نتیجه ، اگر ایده شما این است که موکت قهرمان فضا شود ، می توانید موکتی را انتخاب کنید که تقریباً دو برابر اندازه تخت باشد. با این کار می توانید آن را زیر تخت و همچنین زیر میزهای کنار تخت قرار دهید.

 

با این وجود موکت های اتاق خواب می توانند محدود به پوشاندن کف در راهروهای کنار تخت یا جلوی تخته کف باشند. در این حالت اقدامات کاهش می یابد و موکتها بیش از هر چیز دیگری عملکرد پایه را هنگام بیدار شدن به شما ارائه می دهند.

 

اتاق خواب کوچک با موکت ، کتابخانه و میز تحریر کوچک

اتاق خواب با دیوار سبز تیره

دکوراسیون قومی میسونی

اتاق خواب با تختخواب بزرگ در جلوی دیوار خاکستری با دکوراسیون سفید-خاکستری

اتاق خواب به سبک scandi با تخت انبار و موکت سبک

موکت ها را در اتاق خواب کجا قرار دهیم

همانطور که قبلاً به چند خط بالا اشاره کردیم ، موکت های اتاق خواب نه تنها سلیقه زیبایی را برآورده می کنند ، بلکه کاربردی نیز هستند. حضور آنها باعث می شود صدای قدم ها را خفه کنید و از مزاحمت مستاجران شکایت در طبقه پایین جلوگیری کنید. علاوه بر این ، پارچه های ساخته شده از آنها گرما را حفظ می کنند ، و پیاده روی با پای برهنه را خصوصاً در زمستان دلپذیر می کند.

 

اگر اندازه اتاق اجازه می دهد ، می توانید یک موکت بزرگ را مستقیماً زیر تخت قرار دهید. کناره های موکت از ساختار بیرون زده و بصری جلوه ای "جزیره ای" در مرکز اتاق ایجاد می کند که تختخواب را برجسته می کند. انتخاب شماست خواه موکت سطح زیر میزهای تخت را نیز بپوشاند یا نه. این محلول مطمئناً از تأثیر منظره قوی برخوردار است ، اما مطمئناً نظافت اتاق را برای شما آسان نخواهد کرد. جابجایی چنین موکت بزرگی دشوار است و از همه مهمتر قابل شستشو در ماشین نیست!

 

از طرف دیگر ، اگر نمی خواهید موکت های اتاق خواب صحنه را به ضرر سایر عناصر مبلمان اشغال کنند ، می توانید اندازه های کوچکتر را برای قرار دادن در دو طرف تخت انتخاب کنید. راه حل دیگر قرار دادن موکت در زیر منبع نوری مانند لوستر است تا ویژگی های آن افزایش یابد. این انتخاب مخصوصاً برای موکتهایی با بافت خاص مانند قومی مناسب است.

 

یک نکته: هرگز موکتهای اتاق را بیش از حد در معرض نور طبیعی که از پنجره ها بیرون می آید قرار ندهید. با گذشت زمان ، ممکن است کم رنگ شوند.

 

چه فرم را انتخاب کنید؟

رنگ دیوار اتاق خواب

تخت سیاه و سفید و موکت گرد سیاه

متداول ترین شکل موکت های اتاق خواب ، شکل مستطیل است. به لطف نظم آن ، تعادل زیبایی شناختی بیشتری را تضمین می کند.

 

موکت های دایره ای کمتر استفاده شده ، اما هنوز هم بسیار رایج است. آنها برای استفاده به عنوان یک عنصر متضاد در داخل اتاق ایده آل هستند. به طور خلاصه ، صدایی خارج از گروه کر در مقایسه با مبلمان موجود. به همین دلیل مدل دایره ای ، و همچنین نسخه های دیگر با اشکال عجیب و غریب تر ، می تواند راه حل ایده آل برای "جدا شدن" از تک رنگ سایه های اتاق خواب باشد. اما مراقب باشید که زیاد خطر نکنید: موکت های اتاق خواب عناصر مبلمان هستند و به همین ترتیب باید همیشه و در هر صورت با بقیه ترکیبات هماهنگ باشند.

 

نکات:

با این حال پیشنهاد هایی برای انتخاب موکت اتاق کودک داریم گرد در ویسکوز با رنگ خاکستری بژ روشن جین دستبافت

موکت گرد در ویسکوز با رنگ خاکستری بژ روشن جین دستبافت

مجموعه Westwing

159.00 یورو

موکت داخلی و خارجی پورتو قابل برگشت

موکت داخلی و خارجی پورتو قابل برگشت

بوگاری

74.99 یورو

موکت دستباف جوت دست ساز نیاگو

موکت دستباف جوت دست ساز نیاگو

مجموعه Westwing

129.00 یورو

موکت پشمی آلما با حاشیه

موکت پشمی آلما با حاشیه

بلومینگویل

117.00 یورو

موکتته خورشید

مجموعه HD

129.00 یورو

رنگ و سبک

با توجه به آنچه کروموتراپی به ما می آموزد ، رنگها بر خلق و خوی افراد تأثیر می گذارند ، خصوصاً در آرامشی که برای داشتن آرزوهای آرام لازم است. بنابراین موکتهای اتاق خواب باید دارای رنگهای سرد و نرم باشند که بتوانند آن احساس آرامش و آرامش را القا کنند. بنابراین سایه هایی مانند سفید ، آبی ، بژ یا خاکستری کبوتر مورد استقبال قرار می گیرند.

 

این تفاوت های قیمت موکت ظریف مصور نیز کاملاً در مبلمان اتاق خواب کلاسیک ترکیب شده است. در این زمینه ، بهترین گزینه این است که از یک رنگ برای پارچه استفاده کنید. از طرف دیگر ، در مدرن ترین مفاهیم مبلمان ، می توانید با تخیلات زیاد بازی کنید. به عنوان مثال ، خطوط هندسی به بافت کامل موکتی تبدیل می شوند که می توانند محیطی را با حداقل طراحی تزیین کنند.

 

در همان زمان ، تزئینات ایرانی و معمولی موکت های شرقی به محیطی مناسب در یک اتاق خواب با محیطی قومی تبدیل می شوند. پس از آن پارچه های عجیب و غریب بیشتری وجود دارد ، مانند پوست گاو یا گوسفند که اکنون مشهور است و به ویژه در تضاد با پارکت در سایه های زنده ، مکان مناسبی را در یک اتاق با عطر و طعم روستایی و روستایی پیدا می کند.

منبع



:: موضوعات مرتبط: موکت , ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

تمیز کردن موکت در خانه ، به طور موثر ، طبیعی و اقتصادی ، با چند ماده طبیعی و برخی توصیه های هدفمند امکان پذیر است.

موکت ها به اتاق رنگ می دهند ، بچه ها را تزئین و جذاب می کنند ، که برای آنها مکان بازی عالی هستند. نکته دردناک تمیز کردن است ، زیرا آنها به راحتی می توانند به مخزن باکتری ها ، کنه ها و گرد و غبار تبدیل شوند. برای جلوگیری از این اتفاق ، نگهداری دوره ای ، اقتصادی و اکولوژیکی کافی است.

موکت ها را به طور طبیعی تمیز کنید

آنها مبلمان ، راحت و اغلب کاربردی هستند. قدیمی یا مدرن ، ساده یا رنگارنگ ، مصنوعی یا ساخته شده از الیاف طبیعی ، همه آنها باید تمیز شوند. خرده فروشان همیشه تمیز کردن خشک را توصیه می کنند ، اما این امر مستلزم استفاده از مواد شیمیایی است که اغلب برای سلامتی و محیط زیست مضر هستند.

این مواد برای یک خرید موکت پرز بلند تمیز و تمیز کافی هستند:

 

- سرکه شراب سفید

- بی کربنات

- نمک درشت

- نشاسته ذرت

- روغن اساسی (اختیاری)

 

این محصولات ساده که با هم مخلوط شده یا به صورت جداگانه استفاده می شوند ، برای تمیز کردن ، ضد عفونی کردن ، از بین بردن لکه ها ، تجدید رنگ ها استفاده می شوند. هر زمان که بخواهید می توانید از آنها استفاده کنید ، زیرا آنها طبیعی و غیرتهاجمی هستند ، همچنین در صورت وجود دوستان چهار پا کوچک و بزرگ در خانه نیز مناسب است.

 

روش های تمیز کردن موکت ها

برای نظافت معمول و مکرر ، ابتدا موکت را زیر و رو کنید و پشت را با جاروبرقی جارو کنید. خاک ، گرد و غبار و خرده ریزها را از بین خواهید برد. دوباره بچرخید و با جوش شیرین گرد و غبار بگیرید ، و آن را با کمک یک برس نرم و مویی روی کل سطح پخش کنید. بگذارید تا جایی که ممکن است عمل کند ، سپس آن را با جارو برقی بردارید. اگر این کار را مرتباً انجام دهید ، همیشه موکت ها تمیز و خوشبو کننده خواهید بود.

 

برای شستشوی دقیق تر ، 2 لیوان سرکه سفید و سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیتر آب مخلوط کرده و محصول را با کمک یک بطری اسپری توزیع کنید. به آرامی مسواک بزنید و اجازه دهید دور از نور آفتاب خشک شود ، تا رنگ ها خراب نشود.

 

با قسمتهای مساوی سرکه سفید و نمک درشت ، یک خمیر خامه ای ایجاد کنید ، تا در لکه های واضح استفاده شود. این یک ماده پاک کننده عالی است ، اما برای مراقبت از پارچه های مخصوصاً ظریف استفاده می شود. برای لکه های خنک ، مرطوب یا روغنی ، از مخلوط جوش شیرین و نشاسته ذرت استفاده کنید. صبر کنید تا خاک جذب شود ، سپس مسواک بزنید و جارو برقی بکشید.

 

 

 

نحوه تمیز کردن موکت های کوچک

وقتی اندازه به شما اجازه می دهد ، می توانید موکتها را با دست یا در ماشین لباسشویی ، با یک شوینده ملایم و اکولوژیکی بشویید.

یک چوب صابون مارسی خالص را به صورت پوسته خرد کنید ، آن را در یک بطری با حدود 5 لیتر آب ، یک فنجان جوش شیرین و چند قطره روغن اساسی عطر مورد علاقه خود بریزید. آن را خوب مخلوط کرده و سپس از آن به عنوان یک شوینده عادی لباسشویی استفاده کنید.

 

نصف لیوان سرکه را در محفظه نرم کننده بریزید. به این ترتیب موکت ها برای مدت طولانی تمیز ، نرم و معطر خواهند بود.

پارچه های تری یا نخی ، به ویژه در حمام استفاده می شود ، می توان ابتدا با مارسی که در آب حل شده و در یک بطری اسپری ریخته می شود ، درمان کرد. مواد شوینده خانگی حدود دو ماه نگهداری می شود ، تا در صورت لزوم حتی برای پارچه ، ملحفه و حوله نیز استفاده شود. همیشه از خورشید پخش شود.

گرد و غبار را از بین ببرید

نشان داده شده است که بی کربنات سدیم ماده حاجب عالی در برابر تکثیر کنه ها است. برای سالم سازی موکت و از بین بردن تخم و مایع کنه ، جوش شیرین خشک و برس را توزیع کنید. بگذارید یک شب بماند یا حداقل هفت تا هشت ساعت. اگر ما در خانه دوستان پشمالو نیز داشته باشیم ، یک ماده ضدعفونی کننده و تمیز کننده است.

بعدا آرزو می کند. پس از اتمام ، کیسه جاروبرقی را عوض کنید ، یا مخزن را بشویید. برای مبارزه با کنه ها ، از جوش شیرین در ماشین لباسشویی اضافه شده به طبل استفاده کنید.

 این مطلب را نیز در مورد انواع موکت ایرانی از انواع موکت تافتینگ در دکوراسیون داخلی بخوانید.

اگر لوازم جانبی بخار در خانه داشته باشیم ، می توانیم چند قطره اسانس اسطوخودوس یا لیمو به آب اضافه کنیم. تمیز کردن بخار برای همه موکت ها مناسب نیست اما وقتی امکان استفاده از آن وجود دارد باعث تمیز شدن و مدت طولانی بوی موکت می شود.

با رعایت این نکات ضمن صرفه جویی در هزینه ، نتایج خوبی خواهید گرفت. آفرین!

منبع

 


:: موضوعات مرتبط: موکت , ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

 

پوشش کف در مدارس: امکانات با یک نگاه
پوشش کف در مدرسه tarkett
آیا اطمینان از اینکه روانسازی و دکوراسیون مدرسه شما به صورت روان انجام شود ، مسئولیت شماست؟ و بنابراین یک محیط امن تر و پایدارتر و همچنین یک مکان دلپذیر و زیبا برای اقامت برای همه دانشجویان و کارمندان ایجاد می کنید؟ پس احتمالاً در مورد گزینه های پوشش کف در مدرسه کنجکاو هستید.

کف مدارس باید این شرایط را داشته باشد
شما طبقه مدرسه را صرفاً بر اساس رنگ انتخاب نمی کنید. چند معیار مهم دیگر نیز باید در نظر گرفته شود.

در وهله اول ، البته دوام و مقاومت. مردم این مسئله را از گذشته می دانستند ، به همین دلیل در کلاس های قدیمی همیشه کاشی و سرامیک های جامد وجود دارد. امروزه ما ترجیح می دهیم مواد نرم با مقاومت بالا مانند وینیل را انتخاب کنیم ، زیرا آنها ایمن تر هستند و به آکوستیک دلپذیر کمک می کنند. به عنوان مثال ، اینها همچنین دو مورد مهم در هنگام انتخاب کفپوش مدرسه هستند. بهداشت و سهولت نگهداری را اضافه کنید و می دانید که چگونه کف های مناسب را انتخاب کنید!

پوشش کف در مدارس: گزینه ها
کف وینیل و کاشی وینیل
در سالهای اخیر ، شما مشاهده می کنید که کفپوشهای پی وی سی یا وینیل اغلب در مدارس ظاهر می شوند. کف وینیل برای استفاده حرفه ای ، حتی در راهروهای مدرسه شما که روزانه صدها کودک فعال از آنجا عبور می کنند ، به یک لایه سایشی PVC مجهز شده است که در برابر ضربه و سایش مقاومت می کند. وینیل همچنین صدای محیط را کاهش می دهد ، که یک لوکس غیر ضروری در یک مدرسه ابتدایی یا متوسطه نیست.

 

طبقه مدارس tarkett
همچنین می توانید در مناطق خاص کاشی یا نوارهای وینیل را انتخاب کنید. نصب آسان ، تعویض آسان و در طرح های زیبا موجود است - بنابراین می توانید کاشی ها را به راحتی و در یک مجموعه منحصر به فرد ترکیب کنید. ایده آل برای فضاهای مشترک ، مانند کافه تریا!

مشمع کف اتاق
جایگزینی برای مراقبت از کفپوش های وینیل که اغلب در مدارس نیز استفاده می شود مشمع کف اتاق است. در سال 2017 مشمع کف اتاق به همان اندازه ماده وینیل جامد است. همچنین به جذب و نرم شدن صدا کمک می کند.

کف پوش لمینیت
غافلگیر شدن؟ در یک محیط مدرسه ممکن است بلافاصله به فکر ورقه ورقه نباشید ، اما یک کفپوش چوبی با یک لایه محافظ بالا در یک مدرسه یک گزینه است. اطمینان حاصل کنید که کف لمینت با مقاومت بسیار بالا نصب شده اید!

فرش
حتی فرش هم در مدرسه یک گزینه است. همانطور که فرش های دیوار به دیوار جاذب صدا اغلب در ادارات انتخاب می شوند ، اتاق های خاصی از مدرسه نیز از این انتخاب بهره مند می شوند.

طبقات سالم برای مدرسه

تارکت می داند که سلامتی یک موضوع اساسی در آموزش است. با استفاده از طبقات ما می توانید از داشتن مواد ایمن ، سالم و پایدار مطمئن باشید. چندین طبقه از مواد بازیافتی تشکیل شده است. حتماً کفهای بدون فتالات و سایر ترکیبات آلی فرار را بخواهید!

آیا شما علاقمندید؟ سپس طیف وسیعی از کف های مشمع کف اتاق را در سایت Tarkett ما کشف کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

بسیاری از مردم در مورد اینکه وینیل و مشمع کف اتاق یک نوع کفپوش هستند ، مشخص نیستند. آنها نیستند همچنین به کارهایی که کارمندان فروش در برخی از خرده فروشان کفپوش تمایل دارند از این عبارات به جای یکدیگر استفاده کنند ، کمکی نمی کند. آنچه درست است این است که وینیل و مشمع کف اتاق "انعطاف پذیر" هستند و هر دو می توانند روی یک ورق ورق (یا در کاشی) قرار بگیرند ، اما اساساً شباهت در آنجا پایان می یابد. کفپوش وینیل و مشمع کف اتاق تقریباً از هر لحاظ محصولات ساختمانی بسیار متفاوتی هستند از جمله: ترکیب مواد ، کاربرد ، نصب و به ویژه در شرایط نگهداری مربوطه.

بنابراین آیا کف من وینیل است یا مشمع کف اتاق؟
یک مشکل رایج در مورد کفپوش وینیل در مقابل مشمع کف اتاق این است که چگونه می توان این دو را از یکدیگر تفکیک کرد. یک روش سریع و آسان برای تأیید وینیل یا مشمع کف بودن استفاده از "تست Paperclip" است. یک گیره کاغذ را صاف کرده و انتهای آن را با فندک به مدت تقریبی پنج ثانیه گرم کنید (برای جلوگیری از سوختن انگشتان خود از یک انبر استفاده کنید). نوک فلزی گرم شده را به مدت تقریبی سه ثانیه کاملاً روی سطح کف فشار دهید. گیره کاغذ را به آرامی بالا بکشید. اگر از جنس خرید کفپوش پی وی سی باشد ، سوراخ کوچکی در کف مشاهده خواهید کرد. اگر مشمع کف اتاق باشد ، اطراف سوراخ کمی سیاه می شود (این زغال سنگ به این دلیل است که برخلاف وینیل ، مشمع کف اتاق حاوی مواد طبیعی مانند چوب پنبه و آرد چوب است).


کفپوش وینیل ، یا همان پلی وینیل کلراید (PVC) سخت است و می تواند در برابر ترافیک بالا مقاومت کند. این ماده معمولاً در تأسیسات تجاری مانند دفاتر عمومی ، مدارس و فروشگاه های خرده فروشی استفاده می شود. وینیل در برابر شستشو با محلول های ضد عفونی کننده ، ضد قارچ ، ضد ویروس و ضد باکتری مقاوم است که آن را به یک انتخاب محبوب در بیمارستان ها تبدیل می کند. وینیل همچنین دارای مقاومت شیمیایی خوبی در برابر روغن ، گریس و الکل ها (ریختن در راهرو 8) و مقاومت شیمیایی بسیار خوبی در برابر اسیدهای رقیق ، قلیاهای رقیق و هیدروکربن های آلیفاتیک (متان ، اتان ، پروپان ، بوتان و ...) است. وینیل تجاری (VCT) می تواند در برابر ترافیک بسیار بالا ، حتی ترافیک لیفتراک سبک (با چرخ های پلی اورتان) مقاومت کند. به همین دلیل VCT در فروشگاه های ماشین آلات و تاسیسات تولید صنعتی در حال گسترش است که می تواند میزان تحمل خسارت را بالاتر از رنگ اپوکسی ارائه دهد. به طور خلاصه ، وینیل کف بسیاری از استعدادها است.

سخت و غیر قابل تخریب نیست
بارهای نقطه متمرکز ناشی از ویترین های سنگین با کاستورهای استیل سخت ، نیمکت های کار یا مبلمان با پایه های باریک ، یا هر جسم سنگین با یک رد پای استراحت کوچک ، می تواند کف را به صورت دائمی کند.

نکته: تمام کاستورهای فلزی تک چرخ را با کاستورهای چرخ دوبل پلی اورتان جایگزین کنید تا وزن تجهیزات سنگین توزیع شود.

وینیل و مشمع کف اتاق هر دو اقتصادی هستند و ارزش هر دو تقریباً یکسان است. کفپوش وینیل به طور معمول هر فوت مربع حدود یک تا دو دلار هزینه دارد و تقریباً برای ده تا بیست سال دوام می آورد. لینولئوم حدود دو برابر هزینه دارد اما تقریباً بیست تا چهل سال دوام می آورد. دو اشکال با مشمع کف اتاق در مقابل وینیل این است که مشمع کف اتاق با گذشت زمان و با نشان دادن سن شروع به کمرنگ شدن می کند ، در حالی که وینیل ظاهر خود را تا پایان عمر مفید حفظ می کند. مشمع کف اتاق در معرض آسیب رطوبت است - در محیط های مرطوب یا مرطوب مانند حمام ، دیدن خم شدن لبه ها از وان و تخته کف غیرمعمول نیست. از طرف دیگر وینیل ضد آب در برابر رطوبت ، کپک و کپک مقاوم است و هرگز شکل خود را از دست نمی دهد.

کاتالوگ گسترده ای از گزینه های کفپوش وینیل را می توان تقریباً در هر مرکز بهسازی منازل یا فروشگاه لوازم ساختمان یافت. علاوه بر اینکه یکی از با دوام ترین و متنوع ترین مواد کفپوش موجود است ، کفپوش وینیل در انواع مختلفی از رنگها و الگوها (حتی الگوهای چاپی سفارشی) تقریباً نامحدود است. بنابراین جای تعجب نیست که کفپوش پی وی سی برای استفاده در منازل مسکونی و امکانات تجاری بسیار محبوب است. هنگامی که کف وینیل به درستی نگهداری شود سالها طول می کشد. با دنبال کردن برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده ، قبل از اینکه بتوانند کف کف را خراب کنند یا باعث ساییدگی و پارگی شوند ، آلودگی و آلودگی پاک می شود. این نه تنها باعث افزایش عمر کفپوش می شود بلکه با کاهش خطرات و بهبود تمیزی به یک محیط سالم و سالم کمک می کند. نظافت منظم از کف محافظت می کند ، از سرمایه گذاری شما محافظت می کند و به کسب و کار یا خانه شما ظاهری جذاب می بخشد.

مراقبت از وینیل و نباید
DOS
یک حصیر طبیعی یا رنگی در ورودی های خارجی قرار دهید تا آلودگی و رطوبت ردیابی شود.
برای جلوگیری از خراشیدگی کف زمین ، مرتباً جارو یا جارو برقی بزنید.
زیر مبلمان ، گوشه ها و کنار تخته های تمیز را تمیز کنید.
قبل از استفاده از تمیز کننده کف تجاری ابتدا با آب ساده بشویید.
برای جلوگیری از ایجاد لکه ، در اسرع وقت نشت ها را پاک کنید.
برای لکه های سخت تر ، از پاک کننده کف مورد تأیید سازنده یا یکی از روش های تمیز کردن سبز زیر استفاده کنید.
هر زمان که برای جابجایی مبلمان ، لوازم خانگی یا تجهیزات سنگین از سطح کف نیاز دارید ، یک ورق تخته سه لا یا تخته خرده چوب را پایین بگذارید - این باعث جلوگیری از ایجاد علائم زخم ، پارگی و آسیب دیگر به وینیل می شود.
برای خانه ها ، قرار دادن زیراندازهای وینیل یا محافظ های نمدی در زیر مبلمان را در نظر بگیرید

برای محافظت در برابر آسیب ، پاها را باز کنید.
برای تأسیسات تجاری ، قرار دادن محافظ کف در زیر قفسه هایی با پایه های فلزی برهنه یا از قفسه هایی با نوک پلاستیکی پایه استفاده کنید.
برای امکانات تجاری ، تجهیزات را با کاستورهای فلزی تک چرخ با کاستورهای پلی اورتان دو چرخ جایگزین کنید.
اعطا نمی کند
برای از بین بردن آلودگی ها ، گرد و غبار و موها ، هرگز بدون تمیز كردن خشك كف زمین تمیز نشوید.
هرگز با یک اتصال برس کوبنده که می تواند به سطح کف آسیب برساند جاروبرقی نکنید.
هرگز از شوینده های پایه صابون با قدرت کامل (رقیق نشده) استفاده نکنید.
هرگز از محصولات "mop and shine" استفاده نکنید ، که ممکن است یک فیلم کسل کننده ایجاد کند.
هرگز از پاک کننده های ساینده یا پد های تمیز کننده مانند پشم استیل که می تواند کف شما را خراش دهد ، استفاده نکنید.
هرگز از واکس خمیری یا پولیش های پایه حلال استفاده نکنید.
هرگز از یک محصول تمیز کننده مبتنی بر آمونیاک استفاده نکنید که باعث شکستن وینیل و ایجاد ترک در کف شود.
هرگز از تمیز کننده تجاری غیر از آنچه مخصوص کف وینیل طراحی شده استفاده نکنید.
هرگز تجهیزات سنگین را با کاستورهای تک چرخ فلزی در سطح زمین نچرخانید.
نکات تمیز کردن سازگار با محیط زیست
از آب ساده استفاده کنید
با آب ساده شروع کنید. بیشتر مشکلات مراقبت از کف شما فقط با H20 معمولی و پاک کردن برطرف می شود. به یاد داشته باشید که قبل از پاک کردن خیس ابتدا موپ یا خشک کنید.

به طور مکرر تمیز کنید
با گذشت زمان ، خاک و آلودگی ، اگر بدون مراقبت باقی بماند ، پایان هر ماده کف را خراب می کند. نکته اصلی این است که قبل از این اتفاق آن را حذف کنید. ترافیک سنگین فقط روند کار را تسریع می کند.

تمیز کردن و ضد عفونی کردن نور
برای تمیز کردن نور می توانید بیشتر آلودگی ها و آلودگی ها را با وسایل منظم خانه پاک کنید. یک فنجان سرکه سیب (برای تمیز کردن) یا یک فنجان سرکه سفید (برای ضد عفونی کردن) را با یک گالن آب گرم مخلوط کنید. زمین را تمیز کنید ، و مرتباً با آب گرم شستشو دهید. اگر کف شما به خصوص کثیف است ، سعی کنید چند قطره صابون ظرفشویی مایع (سحر به خوبی کار می کند) به مخلوط اضافه کنید. یکبار با مخلوط صابون پاک کنید ، سپس بار دوم با مخلوط سرکه و آب پاک کنید. برای درخشش خوب ، چند قطره روغن معدنی به محلول سرکه و آب اضافه کنید.

مواد غذایی و مواد غذایی
گرچه همه لکه ها از بین نمی روند ، وینیل به خوبی لکه ها را نگه می دارد و بیشتر آنها را می توان با استفاده از وسایل متداول موجود در خانه ، همراه با کمک مقداری چربی آرنج پاک کرد. برای جرم های لجبازی مقداری WD-40 یا روغن جوجوبا را روی حوله تمیز اسپری کرده و محل را مالش دهید تا ناخن ها از بین بروند. پس از آن ، مطمئن شوید که محل را با سرکه و محلول آب ذکر شده در بالا تمیز کنید تا آثار روغن و روغن از بین برود. برای لکه های غذایی مانند شراب قرمز ، آب انگور ، خردل ، سس گوجه فرنگی و ... با استفاده از جوش شیرین و آب یک رب درست کنید. یک پارچه نرم و تمیز را به خمیر آغشته کنید و لکه را به آرامی بمالید تا از بین برود. مجدداً بعد از آن محل را کاملاً تمیز کنید تا آثار جوش شیرین از بین برود.

مواد مهم
برای از بین بردن بیشتر چسبهای روغنی مانند بقایای چسبنده نوار سیاه یا نوار چسب می توان از الكل مالشی معمولی استفاده كرد. الکل همچنین روی رژ لب ، رنگ مو و لکه های جوهر به خوبی کار می کند. روغن معدنی لکه های مداد رنگی ، رنگ و بیشتر مارکرها را از بین می برد. برای از بین بردن لکه های لاک ناخن از محلول استون 60٪ (پاک کننده لاک ناخن معمولی) استفاده کنید. برای لکه های سخت مانند مارکرهای دائمی ، می توانید از استون خالص یا پاک کننده لاک ناخن با حداکثر مقاومت موجود در CVS یا Walgreens استفاده کنید - استون بلافاصله تبخیر می شود اما همیشه ابتدا در یک منطقه کوچک آزمایش کنید.

اثربخشی هزینه
کف هایی که به مدت طولانی با کمترین و یا بدون تعمیر و نگهداری فراموش شده اند ، می توانند آسیب ببینند و اغلب آسیب می بینند. در چنین مواردی تنها انتخاب این است که با آسیب دیدگی زندگی کنید یا کفپوش را تعویض کنید. با این حال ، تعمیر و نگهداری منظم با استفاده از یکی از روش های تمیز کردن سبز فوق ، که چیزی بیش از وسایل معمول خانه ندارد ، نه تنها سازگار با محیط زیست است ، بلکه یک روش بسیار مقرون به صرفه برای محافظت از کف در طول عمر آن است.

از کف خود لذت ببرید!

Eco-Footprint
در این زمان ، محصولات ساختمان پی وی سی تقریباً به اندازه مشمع کف اتاق سازگار با محیط زیست نیستند. برخلاف وینیل ، مشمع کف اتاق از تمام منابع طبیعی و بسیار تجدید پذیر ساخته می شود. مشمع کف اتاق قابل بازیافت است و در واقع زیست تخریب پذیر است. این را با قیمت کفپوش وینیل مقایسه کنید ، که تقریبا نیمی از اجزای آن از هیدروکربن ها ، یک منبع کاهش یافته و تجدید ناپذیر حاصل می شود.

علی رغم اتکا به مشتقات نفتی ، بیشترین اثر کربن وینیل از هیدروکربن های مورد استفاده برای تولید آن نیست ، بلکه از انرژی بسیار زیاد مورد نیاز برای جداسازی کلر از نمک حاصل می شود. در واقع ، 57٪ از کف معمول وینیل از نمک معمولی سفره بدست می آید! 43٪ باقیمانده از مواد اولیه هیدروکربن حاصل می شود. اما خبر خوب این است که سریع تغییر می کند. تولیدکنندگان به طور فزاینده ای به فرآیند تولید پی وی سی روی می آورند که از اتیلن محصولات قندی به عنوان جایگزینی برای اتیلن از روغن یا گاز طبیعی استفاده می کنند. بنابراین در آینده ، وقتی از راهروی مواد غذایی عبور می کنید ، می توانید روی زمینی که کاملاً از نمک و شکر درست شده است قدم بزنید. و انرژی مورد استفاده برای ساخت آن ممکن است کاملاً از خورشید ، باد یا شکل دیگری از انرژی جایگزین تأمین شود. Upshot: یک اثر کاملاً رد پای کربن

محصول lding.

فناوری بازیافت نیز طی ده سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است. از آنجایی که محصولات ساختمانی پی وی سی قبلاً به محل دفن زباله منتقل می شدند ، اکنون طرح هایی به نام "وینیل پس گرفتن" مانند Recofloor وجود دارد که می تواند ضایعات کف وینیل و نصب ضایعات را با سهولت منطقی بازیافت کند تا مواد بازیافت با کیفیت خوب تولید کند. برای ساخت مخروط های ترافیکی ، تابلوها ، کف و تعدادی دیگر از محصولات تجاری مفید استفاده می شود. با این وجود ، در حالی که تلاش برای یافتن راه هایی برای بازیافت محصولات PVC در حال گسترش این فناوری است ، اما در حال حاضر محدود و عمدتا در مرحله آزمایش است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا تقوی

چمن مصنوعی برای باغ ، پاتیو یا بالکن خود
خبر خوب ، هیچ گونه برش زنی ، آبیاری ، گل و لای برای پاکسازی پا و پنجه و نگهداری بسیار اندک وجود دارد ، بنابراین چمن مصنوعی برای باغ شما واقعاً کاری بیهوده است!

با استفاده از بهترین نخ ها ، کارخانه ما در اینجا در انگلیس محصولی با دوام ، زنده و نصب و نگهداری آسان تولید می کند. محصولات تثبیت شده ماورا بنفش ما در تمام طول سال رنگ خود را حفظ می کنند ، و چمن مصنوعی بالکن شما را به حسادت همسایگان و مهمانان خانه تبدیل می کنند!

بالکن های مصنوعی مصنوعی
اگر بالکن و همچنین باغچه دارید یا به جای آن باغ نیز دارید ، می توانید چمن مصنوعی  را در محوطه اوقات فراغت خود تجربه کنید. بسیاری از صاحبان خانه های خوشحال ، بالکن خود را با چمن مصنوعی مجهز کرده اند که می تواند جایگزین چوب یا بتن خشن شود. این واحه ای از تجملات را در مناطقی که اغلب می تواند یک مرکز آشفته شهر یا جنگل های بتونی باشد فراهم می کند. حتماً دوستان خود را دعوت کنید ، نوشیدنی هایی روان کنید و از کفپوش تراس بام زیبا برای چیزی متفاوت متفاوت استفاده کنید.

مصنوعی GRATIO PATIO
یک پاسیوی چمن مصنوعی یک مکان دوست داشتنی برای مبلمان باغ شما و فرصتی برای آرام شدن در هنگام شام یا هنگام خواندن کتاب روی عرشه فراهم می کند. اسلب های بتنی می توانند چشم چشم باشند و همچنین باعث رشد علف های هرز می شوند. با یک پاسیو با کیفیت بالا از BuzzGrass ، رنگ خاکستری را از بین ببرید و سبز را در آغوش بگیرید. پشیمان نخواهید شد وقتی که دوستان و خانواده شما دور هم نشسته اند و اوقات خوشی را روی چمن های ماندگار شما سپری می کنند.

آیا مصنوعی گراس برای خانواده من ایمن است؟
هر محصول BuzzGrass سازگار با خانواده است بنابراین برای همه اعضای خانواده شما بسیار ایمن است - از جمله آنهایی که چهار پا دارند! جای نگرانی در مورد چروکیده شدن زانوها ، لباس های لکه دار یا سوختگی های پوستی نیست. ما لوازم جانبی متنوعی از جمله لنت های عملکردی را ارائه می دهیم که باعث می شود چمن برای بچه های کوچک نرم شود.

اگر حیوان خانگی خانوادگی شما تصمیم بگیرد که در باغ چمن مصنوعی خود را بهم بریزد ، محصولات چمن ما به راحتی می توانند با استفاده از مواد شوینده اسپری شده اسپری و پاک شوند ، تا زیبایی و مهمتر از آن بهداشتی به نظر برسد! انجام این کار فقط یک بار در روز ، چمن شما را در شرایط عالی نگه می دارد.

همه چمن های ما با یک ضمانت بدون ترس ، به شما آرامش نهایی می دهند که ما واقعاً بهترین ها در صنعت هستیم.

همانطور که مشاهده می کنید ، چمن مصنوعی ما می تواند برای طیف وسیعی از اهداف خانگی مورد استفاده قرار گیرد. طیف وسیعی از محصولات مناسب این برنامه ها را در زیر بررسی کنید و به یاد داشته باشید که می توانید نمونه های رایگان خود را در هر زمان سفارش دهید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()